воскресенье, 7 декабря 2014 г.

Урок позакласного читання інтегрований з музикою. Урок Дружби. 4 клас


Тема: Урок Дружби
Мета: закріпити і поглибити вміння учнів розпізнавати літературні жанри та простежувати, як у них розкривається тема дружби; підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги і взаємопідтримки в колективі; сприяти розвитку мовлення, мислення, оперативної пам’яті, виробляти вміння концентрувати увагу, володіти голосом; формувати в учнів уміння робити висновки і висловлювати судження на основі прочитаного та прослуханого, розширити читацький кругозір; виховувати повагу та доброзичливе ставлення один до одного, дружелюбність.
Обладнання: тематична виставка книг, паперові квіти і листочки для вінка, картки для індивідуального опрацювання, «сміттєве» відерце, чисті аркуші паперу, мультимедійний проектор.

ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
- Діти, перед початком цього уроку я запропонувала, щоб кожен із вас сів за одною партою зі своїм другом. Адже урок у нас незвичайний. Урок Дружби.

ІІ. Мотиваційно-вступна частина.
-         Нехай девізом нашого уроку стануть ці слова:
З променем у серці здолаєм усе
Радість і згоду дружба несе!
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Дружба…це почуття, яке не потребує слів, не потребує доказів. В друзів погляд говорить більше, ніж можна сказати словами. Адже, не даремно кажуть, що справжній друг – це та людина, з якою ти поділишся радістю і сумом, бо тільки він, тримаючи тебе за руку, знає, що в тебе на серці. Існує вислів «Дружба – це дорогоцінний камінь, який важко знайти, але надто просто втратити». Це дійсно так. А ще кажуть, що найщиріша дружба – це дружба з дитинства.

ІV. Робота з виставкою книг. Презентація книг учнями.
- До сьогоднішнього уроку я дібрала такі книги: В. Сухомлинський «Вічна тополя», В. Сухомлинський «Квітка сонця», В. Нестайко «В країні Сонячних зайчиків», Марк Твен «Пригоди Тома Соєра», збірка «Казки та оповідання для дитячого виховання»,
- А ви які книги дібрали? Отож, ваша презентація: В.Нестайко «Казкові пригоди Грайлика», Л.Пшенична казка «Про дружбу», …
- Ваші завдання на уроці: з’ясувати в чому сила дружби, простежити, як розкривається тема дружби в різних жанрах, розширити читацький кругозір, переконатися в необхідності мати друзів. Для цього ми сплетемо вінок дружби.
- Отож, розпочинаємо.
VІ. Основна частина
1. Робота з віршами.
- Почнемо із віршів.
  (вішаю квіточку)
- Хто з вас дібрав вірші про дружбу і чому саме цей вірш?
Уч.1.
- До сьогоднішнього уроку я дібрав вірш своєї ровесниці Тані Юрченко, бо коли я його прочитав, то замислився, що без друга життя сіре, нецікаве, сумне. От послухайте.
       Вірш Тані Юрченко  «Я сиджу біля віконця»
Метод Прес
- А який ви зробили висновок із цих слів? В своїй відповіді використовуйте ці слова і словосполучення (кожна людина повинна мати друга, життя з другом веселіше)
Уч. 2.
- А я вивчив вірш А. Костецького. Послухайте. Яка біда спіткала Славка і чому.
                            Вірш А. Костецького «Велосипед»
- То яка біда трапилась і чому?

Уч. 3.
- І я, і я Анатолія Костецького підготувала. Послухайте вірш «Справжні подруги» і скажіть, чи такі вони вже й справжні.
                              Вірш А. Костецького «Справжні подруги»

- Вже двічі прозвучало прізвище Анатолія Костецького. Чому саме його вірші прозвучали? ( поет пише про дитяче життя сповнене відкриттів, вигадок, гумору. У його віршах відчувається щирість і бажання змінити світ на краще. Відкрито й серйозно, але без повчань, поет говорить про те, як треба дружити, любити, мріяти, вчитись)
- Так, я погоджуюсь з вами. Я теж підготувала для вас секрет від А. Костецького. Прочитайте цей вірш і скажіть, чому він так називається.
   (Діти читають вірш А. Костецького «Секрет» мовчки)
-         Зачитайте секрет А. Костецького.
-         Це і буде нашим першим секретом дружби.
(вішаю листочок ВМІННЯ ДІЛИТИСЬ)
2. Робота над оповіданнями
-         Про які ще пригоди друзів ви дізнались?
Уч. .
-         Я прочитав твір В. Паронової «Корисливий».
-         Стисло перекажи, а ви, прослухавши, назвіть імена героїв
         (учень переказую оповідання «Корисливий»)
-         З ким із цих дітей ви хотіли б дружити?
-         А з ким би, на вашу думку,  у вас не склалася б дружба?
-         То який секрет випливає з цієї пригоди?
(вішаю пелюсточку БЕЗКОРИСЛИВІСТЬ)
-         А хто ще бажає розповісти про пригоди друзів?
Уч.
-         Я хочу розповісти оповідання В. Осєєвої «До першого дощу».
-         Ви чуєте, така дивна назва. Послухайте і дайте відповідь, чому так називається цей твір.
    (учень переказує оповідання «До першого дощу»)
-         То чому так називається цей твір?

Проблемна ситуація
-         Я знаю, що ваші однокласники підготували інсценізацію.
Хлопчики : В. Осєєва «Три товариші»
     (інсценізація)
- Зачекайте, у нас 4 герої, а оповідання називається «Три товариші». Чому так?
( бо 4го товаришем не назвеш – Мишко стояв байдужим, Петро ж співчутливо запитав, дав пораду, а Володя на ділі довів, що він товариш)
-         У чому секрет їхньої дружби? (у взаємодопомозі)
       (вішаю листочок ВЗАЄМОДОПОМОГА)
-         Визначте жанр творів, які ви щойно почули «Корисливий», «До першого дощу», «Три товариші». (оповідання)
-         Доведіть, що це дійсно оповідання.
 (чіпляю квітку)

3. Робота з піснею
-         Дружба прославляється і у багатьох піснях. А що таке пісня?
 (вішаю квіточку)
-         Тому й надамо слово людині, яка навчила вас не одної пісні.
Вчитель музики продовжує урок
-         Які пісні про дружбу ви знаєте?
- Тож нехай прозвучить про дружбу і наша улюблена пісня «Справжній друг», муз. Б. Савельєва, сл.. М.Пляцковського
                 (учні співають пісню)
-         В чому секрет того справжнього друга? ( в будь-яку хвилину можна розраховувати на його підтримку, надійність)
                  (вішаю листочок  НАДІЙНІСТЬ)
4. Робота з казкою.
-         Тема дружби дуже часто розкривається у казках.
-         Що таке казка?
(вішаю квіточку)
-         Назвіть казки про дружбу, які ви знаєте.
-         А сьогодні ми опрацюємо казку Лесі Українки «Три метелики».
-         Послухайте цю казку, яку ми будемо читати комбінованим способом та скажіть, яка біда спіткала її героїв?
              (читання казки комбінованим способом)
-         Яка біда спіткала героїв?
-         Прочитайте казку ще раз самостійно і скажіть чи була у метеликів змога сховатись від дощу.
(самостійне читання казки учнями)
-         То чи була змога у метеликів сховатись від дощу?
-         Прочитайте, чому саме Сонечку схотілося побачити тих приятелів?
-         Чого вчить ця казка? (треба бути дружніми, відстоювати інтереси один одного)
-         Мушкетери казали «один за всіх і всі за одного». Отож, ще один секрет міцної дружби у єдності.
                (вішаю листочок  ЄДНІСТЬ)
5. Робота над мирилками
-         Тема дружби розкривається не тільки у казках, віршах, оповіданнях. Про неї ми можемо почути по радіо, побачити по телевізору, в театрі.
-         Послухайте, яка проблема переслідує героїню Іванки.
(ситуація)
-         То як далі бути Іванці?
(- заглибитись у себе і розібратись, можливо, причина не тільки у подругах, а й у ній самій
  - бути чуйною до своїх подруг
  - І остання порада - обов’язково помиритися із подругами)
Психологічна вправа «Сміттєве відерце»
- Є багато людських негативних рис, які заважають дружити. Перед вами лежать чисті аркуші паперу. Запишіть на них ті негативні риси, які заважають саме вашій дружбі. А тепер давайте весь цей негатив викинем. Для цього пожмакайте свої аркуші і викиньте їх у сміттєве відерце. Давайте позбудемось цього негативу назавжди.(викидають папірці)

-         Кожна людина повинна вміти визнавати свої помилки, знаходити сміливість попросити вибачення у свого друга. Адже, кожен із нас іноді помиляється. Я думаю, найкращий спосіб розв’язання суперечок – це промовляння мирилки. Що таке мирилки?
(вішаю квіточку)
-         Які ви знаєте мирилки?
(діти відповідають)
-         В народі кажуть «Друг – це людина, яка все про вас знає, а все ж любить вас». У всіх людей, які нас оточують є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому, не може бути міцної дружби без того, щоб люди пробачали один одному. Адже, іноді в стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом.
Робота в парах
-         Оберіть разом із своїм другом мирилку, яка вам найбільше до вподоби і вивчіть її разом.
  (учні розказують мирилки в парах)
-         То який секретик ви запам’ятали?
(вішаю листочок ВМІННЯ ПРОБАЧАТИ)

6. Робота над прислівями
-         Тему дружби завжди прославляла і прославляє народна мудрість. А це - … (прислів’я і приказки)
-         Що таке прислівя?
(вішаю квіточку)
-         Завдання: я починаю читати прислів’я, а ви закінчуєте.
 (мультимедійний проектор)
-         А які ще прислів’я ви знаєте?
( Не маєш друга шукай, а знайшов – тримай)
(вішаю листочок НЕ МАЄШ ДРУГА, ШУКАЙ, А ЗНАЙШОВ _ ТРИМАЙ)

VII. Підсумок уроку
-         В народі кажуть «Один цвіт не робить вінка». Пригадаємо, які маленькі секрети великої дружби вплетені у наш вінок дружби.
 (учні починають читати прислівя)
-         Щоб дружба була міцною потрібна…
(учні зачитують усі секрети)
-         Я сподіваюсь, що ні невеличкі секрети дружби ви пронесете крізь все своє довге життя.
-         І нехай у вас завжди буде вірний товариш, який підтримає вас у горі  і радості. І будьте самі хорошими друзями, так як дерево міцне корінням, а людина – друзями.

VIII. Завдання на наступний урок
-         Тема наступного уроку позакласного читання: Витівки баби Зими. Ваше завдання: дібрати твори різних жанрів на цю тему.







Комментариев нет:

Отправить комментарий