воскресенье, 7 декабря 2014 г.

Урок української мови. Урок Любові. 4 клас


ТЕМА: Дієслово. Повторення вивченого про дієслово як   частину мову. Роль дієслів у реченні.
МЕТА: Повторити і поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, його граматичні ознаки. Виробляти вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови. Розвивати звязне мовлення учнів. Виховувати почуття любові до ближнього.
Обладнання: індивідуальні картки, таблиця «Дієслово», сердечка, мультимедійний проектор.
Тип уроку: Урок ЛЮБОВІ

ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.

ІІ. Фронтальне опитування. Проблемне питання.
Слайд 1
Свято, Вас, почуття, чотирнадцяте, любов, романтичне, друг, святий, листівка, лютий, серце, закохані, цінувати, вітає, люблю.
-          Назвіть до якої частини мови належить кожне слово.
-          Що поєднує всі ці слова? (свято всіх закоханих)
-          Що ви можете сказати про останні три слова? (це дієслова)
-          Що ви знаєте про дієслово?
(відповіді дітей)
-          За частотою вживання дієслово займає ІІ місце після іменника, і має вдвічі менше, ніж іменник, слів.

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
Слайд 2
-          Оскільки ми з вами стоїмо на порозі свята Валентина, свята любові, то й урок сьогоднішній я вам пропоную присвятити любові. Адже, кожен із вас когось любить, кожен переживає це приємне почуття. А оскільки тема сьогоднішнього уроку «Дієслово», то ваші завданнями на уроці: вчитись розрізняти дієслово серед інших частин мови, ми пригадаємо все про дієслово і цілий урок проведемо в любові до ближнього свого.

IV. Повторення і закріплення вивченого про дієслово.
  1. Каліграфічна хвилинка. Змінювання дієслів за числами.
 Л ю юб бо люблю люблять
Усе на світі починається з любові.
-          Що обєдную два слова першого рядка? (однина – множина)
-          Отож, перше, що ми пригадали – дієслова змінюються за числами. Слайд 3
Доведіть це ще раз власними прикладами.
-          Поясніть, як ви розумієте вислів, записаний у каліграфічній хвилинці. Я пропоную цей вислів обрати девізом нашого уроку. Слайд 4

  1. Вибірковий диктант. Розрізнення дієслова серед інших частин мови.
-          Скажіть, будь ласка, кому найперше у житті ви кажете слово «люблю»? (мамі)
а) Слухання вірша К. Перелісної «Дуже люблю»
б) Запис дієслів з вірша
Матусю, дай ручки твої поцілую,
За шийку тебе обійму,
І щічки погладжу.
Ти знаєшь, матусю,
Як дуже тебе я люблю!
І ти мене любиш, хоч я неслухняна,
Частенько і шкоду роблю.
Та ти все пробачиш,
Мене поцілуєшь,
І я тебе дуже люблю!
Слайд 5. Перевірка.

3.     Робота в парах
-          Крам батьківської любові, безперечно, кожен з нас переживає почуття любові і ніжності до дорогих нам людей – наших друзів. Тому, наступне завдання – в парах.
-          На картках, які лежать у вас на партах, є початки прислівїв. Ваше завдання – закінчити прислівя, дописавши його  і відшукати там дієслова.
Не той друг, хто медом маже, …
Нових друзів май, …
Не маєш друга – шукай, …
Друзі пізнаються …
Дружба, як дзеркало, …
В лиху годину …
 Слайд 6. Перевірка
4.     Фізкультхвилинка. Слайд 7
Любов – це задуманий погляд… (рухи очима вліво – вправо)
Любов – це постріл очима … (кліпання очима)
Любов – це коли дуже сильно бється серце. А щоб серце частіше застукало, встаньте з-за парт і присядьте 5 разів (присідання).
Учні сідають на свої місця.

5.     Робота над часами дієслова.
-          Давайте поговоримо про вас. Кого окрім батьків і друзів ви любите? (вчителя)
-          А що ви робите для того, аби показати свою любов вчителю?
Діти записують слова на дошці посередині
Вчився                                    вчуся                        вчитимусь
Старався                                стараюсь                   старатимусь
Працював                              працюю                     працюватиму
-          А тепер давайте пригадаємо, що ви робили у 1му класі, аби показати свою любов вчителю. (запис слів першого стовпчика)
-          А тепер дещо про сумне. Незабаром ви покинете поріг нашої школи. Давайте визараз пообіцяєте вчительці, що ви будете робити для того, щоб вона вами гордилася. (запис слів третього стовпчика)
-          Перед вашими очима 3 колонки слів. Що їх обєдную і чим вони відрізняються?
(це дієслова, кожен стовпчик – це час дієслова)
-          То за чим змінюються дієслова? Слайд 8

6.    Творча вправа.
- Ну я не можна не згадати про любов, яка є у кожного з вас до ближнього свого. Хтось уже по-стправжньому захоханий, іншим – просто хтось подобається. Та безперечно одне – усе на світі починається з любові. Наступне завдання творче.
-          Записати текст, вставляючи пропущені дієслова. Слайд 9

Усе на світі    .  .  . з любові
Усі ми .  .  .  посеред любові. Діти  .  .  .  своїх батьків, брати – сестер, люди  .  .  . один одного. З любові чоловіка і жінки  .  .  . сім’я. Через любов до своєї нації  .  .  . країна.
- Визначте граматичну основу кожного речення.                                    
- Яким членом речення виступає дієслово?

V. Підсумок уроку.
     Подарунки- валентинки.
-          Над якою частиною мови ми почали сьогодні роботу?
-          Що таке дієслово?
Слайд 10
-          Оскільки, на порозі свято Любові, я хочу теж признатися вам в любові і кожному подарувати часточку свого серця. Я пропоную на цих маленьких символах любові написати побажання людині, яку ви любите. Але побажання має бути з однією умовою – в ньому обовязково має прозвучати дієслово.



Комментариев нет:

Отправить комментарий