ТЕМА: Дієслово. Повторення вивченого про дієслово як частину мову. Роль дієслів у реченні.
МЕТА: Повторити і поглибити знання учнів про дієслово як
частину мови, його граматичні ознаки. Виробляти вміння розрізняти дієслова
серед інших частин мови. Розвивати зв’язне мовлення учнів.
Виховувати почуття любові до ближнього.
Обладнання: індивідуальні картки, таблиця «Дієслово», сердечка, мультимедійний проектор.
Тип уроку: Урок ЛЮБОВІ
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
ІІ. Фронтальне опитування.
Проблемне питання.
Слайд 1
Свято, Вас, почуття,
чотирнадцяте, любов, романтичне, друг, святий, листівка, лютий, серце,
закохані, цінувати, вітає, люблю.
-
Назвіть
до якої частини мови належить кожне слово.
-
Що
поєднує всі ці слова? (свято всіх закоханих)
-
Що ви
можете сказати про останні три слова? (це дієслова)
-
Що ви
знаєте про дієслово?
(відповіді дітей)
-
За
частотою вживання дієслово займає ІІ місце після іменника, і має вдвічі менше,
ніж іменник, слів.
ІІІ. Оголошення теми і завдань
уроку.
Слайд 2
-
Оскільки
ми з вами стоїмо на порозі свята Валентина, свята любові, то й урок
сьогоднішній я вам пропоную присвятити любові. Адже, кожен із вас когось
любить, кожен переживає це приємне почуття. А оскільки тема сьогоднішнього
уроку «Дієслово», то ваші завданнями на уроці: вчитись розрізняти дієслово
серед інших частин мови, ми пригадаємо все про дієслово і цілий урок проведемо
в любові до ближнього свого.
IV. Повторення і закріплення вивченого про дієслово.
- Каліграфічна хвилинка. Змінювання дієслів за числами.
Л ю юб бо люблю люблять
Усе на світі
починається з любові.
-
Що об’єдную два слова першого рядка? (однина – множина)
-
Отож,
перше, що ми пригадали – дієслова змінюються за числами. Слайд 3
Доведіть це ще раз
власними прикладами.
-
Поясніть,
як ви розумієте вислів, записаний у каліграфічній хвилинці. Я пропоную цей
вислів обрати девізом нашого уроку. Слайд 4
- Вибірковий диктант. Розрізнення дієслова серед інших частин мови.
-
Скажіть,
будь ласка, кому найперше у житті ви кажете слово «люблю»? (мамі)
а) Слухання вірша К.
Перелісної «Дуже люблю»
б) Запис дієслів з вірша
Матусю, дай ручки твої поцілую,
За шийку тебе обійму,
І щічки погладжу.
Ти знаєшь, матусю,
Як дуже тебе я люблю!
І ти мене любиш, хоч я неслухняна,
Частенько і шкоду роблю.
Та ти все пробачиш,
Мене поцілуєшь,
І я тебе дуже люблю!
Слайд 5. Перевірка.
3.
Робота в парах
-
Крам
батьківської любові, безперечно, кожен з нас переживає почуття любові і
ніжності до дорогих нам людей – наших друзів. Тому, наступне завдання – в
парах.
-
На
картках, які лежать у вас на партах, є початки прислів’їв. Ваше завдання – закінчити прислів’я, дописавши його і відшукати там дієслова.
Не той друг, хто медом маже, …
Нових друзів май, …
Не маєш друга – шукай, …
Друзі пізнаються …
Дружба, як дзеркало, …
В лиху годину …
4.
Фізкультхвилинка. Слайд 7
Любов – це задуманий погляд… (рухи очима вліво – вправо)
Любов – це постріл очима … (кліпання очима)
Любов – це коли дуже сильно б’ється серце. А щоб серце частіше застукало, встаньте з-за парт і присядьте
5 разів (присідання).
Учні сідають на свої місця.
5.
Робота над часами
дієслова.
-
Давайте
поговоримо про вас. Кого окрім батьків і друзів ви любите? (вчителя)
-
А що
ви робите для того, аби показати свою любов вчителю?
Діти записують слова на
дошці посередині
Вчився
вчуся вчитимусь
Старався стараюсь старатимусь
Працював
працюю працюватиму
-
А
тепер давайте пригадаємо, що ви робили у 1му класі, аби показати свою любов
вчителю. (запис слів першого стовпчика)
-
А
тепер дещо про сумне. Незабаром ви покинете поріг нашої школи. Давайте визараз
пообіцяєте вчительці, що ви будете робити для того, щоб вона вами гордилася. (запис слів третього стовпчика)
-
Перед
вашими очима 3 колонки слів. Що їх об’єдную і чим вони відрізняються?
(це дієслова, кожен стовпчик
– це час дієслова)
-
То за
чим змінюються дієслова? Слайд 8
6.
Творча вправа.
- Ну я не можна не згадати про любов, яка є
у кожного з вас до ближнього свого. Хтось уже по-стправжньому захоханий, іншим
– просто хтось подобається. Та безперечно одне – усе на світі починається з
любові. Наступне завдання творче.
-
Записати
текст, вставляючи пропущені дієслова. Слайд 9
Усе на світі .
. . з любові
Усі ми
. .
. посеред любові. Діти . . .
своїх батьків, брати – сестер, люди
. . . один одного. З любові чоловіка і жінки .
. . сім’я. Через любов до своєї
нації .
. . країна.
- Визначте граматичну основу кожного речення.
- Яким членом речення виступає дієслово?
V. Підсумок уроку.
Подарунки- валентинки.
-
Над
якою частиною мови ми почали сьогодні роботу?
-
Що
таке дієслово?
Слайд 10
-
Оскільки,
на порозі свято Любові, я хочу теж признатися вам в любові і кожному подарувати
часточку свого серця. Я пропоную на цих маленьких символах любові написати
побажання людині, яку ви любите. Але побажання має бути з однією умовою – в
ньому обов’язково має
прозвучати дієслово.
Комментариев нет:
Отправить комментарий